Etsin suomalaista kirjaa, jonka luin muutama vuosi sitten. Se kertoi pojasta, joka ajautui tekemään joukkosurman, muistaakseni ampumalla kauppakeskuksen…

Kysytty

Etsin suomalaista kirjaa, jonka luin muutama vuosi sitten. Se kertoi pojasta, joka ajautui tekemään joukkosurman, muistaakseni ampumalla kauppakeskuksen katolta tuntemattomia ihmisiä. Kirjassa asiaa katsottiin äidin ja siskon näkökulmasta myös. Muistaakseni sisko oli lääkärinä jossain ulkomailla...? En muista kirjailijaa, enkä löydä millään, kun hakusana "joukkosurma" tuo aina valitettavasti vain oikeiden tapahtumien uutisointeja..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja lienee Elina Hirvosen Kun aika loppuu (WSOY, 2015).

"Laura Anttila puhuu yliopistolla ilmastonmuutoksesta, toivosta ja ihmisen vastuusta. Käytävällä häntä vastassa on kaksi poliisia.

Lauran tytär Aava kohtaa somalialaisessa kylässä naisen, joka on juuri menettänyt tyttärensä. Palattuaan asunnolleen hän kuulee, että Helsingissä joku ampuu ihmisiä Lasipalatsin katolta."