Otsikko
Mahtaisiko joku tunnistaa mikä kirja on kyseessä. Luin siitä viime vuoden syksyllä tai loppuvuodesta kuitenkin, jostain sanomalehdestä arvostelun. Kirja oli…

Kysytty

Mahtaisiko joku tunnistaa mikä kirja on kyseessä. Luin siitä viime vuoden syksyllä tai loppuvuodesta kuitenkin, jostain sanomalehdestä arvostelun. Kirja oli muistaakseni kirjoittajansa esikoisteos. Kirjoittaja oli oululainen, tai ainakin sieltä päin, jotenkin tieteen kanssa tekemisissä oleva naishenkilö. Tai sitten kirja muuten vaan oli sci-fi henkinen. Siinä käsiteltiin myös biseksuaalisuutta. Olisin kiitollinen, jos joku näin hatarilla tiedoilla osaisi vastata kysymykseeni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja voisi olla Jenny Kangasvuon Sudenveri. Kangasvuo on Oulussa asuva kulttuuriantropologi ja Sudenveri on hänen esikoisromaaninsa. Biseksuaalisuus on keskeinen aihepiiri Kangasvuolle myös hänen tieteellisessä tuotannossaan. Hänen lisensiaatintutkimuksessaan vertaillaan suomalaisen lehdistön käsityksiä biseksuaalisuudesta siihen, miten biseksuaalit itse kuvaavat biseksuaalisuutta, ja hänen tekeillä oleva väitöstutkimuksensa jäljittää biseksuaalisuuden paikkaa suomalaisessa seksuaalikulttuurissa.