Otsikko
Löytyisikö lasten kirjoja 8-vuotiaalle sopivia, joissa päähenkilön ystävä muuttaa kauas?

Kysytty

Hei, löytyisikö lasten kirjoja 8-vuotiaalle sopivia, joissa päähenkilön ystävä muuttaa kauas?

Vastaus

Vastattu

Ystävän muuttamista kauas käsitellään ainakin Veera Salmen lastenkirjassa Mauri ja vähä-älypuhelin sekä Libby Gleesonin kuvakirjassa Anni ja Lasse. Myös Paula Norosen lastenkirjassa Supermarsu tekee maalin ystävä muuttaa muualle.

Muuttamista käsitellään myös Katri Tapolan lastenkirjassa Väinämö ja näkymätön naapuri, Tuula Korolaisen lastenkirjassa Kuono lumessa, Kairi Lookin lastenkirjassa Piia Pikkuleipä muuttaa sekä Sharon Jenningsin kuvakirjassa Franklin saa vieraan.