Onko alle kouluikäisille kirjavinkkejä teoksista, jotka käsittelisivät muuttamista uuteen kotiin?

Kysytty

Onko alle kouluikäisille kirjavinkkejä teoksista, jotka käsittelisivät muuttamista uuteen kotiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä lastenosaston muuttokirjavinkkejä:

Gleeson, Libby : Anni ja Lasse (kuvakirja tunteista, kun paras kaveri muuttaa pois). Karisto, 2006

Jalonen, Riitta : Aatos ja Sofian sorsapuisto (kouluikäiset Aatos ja Sofia joutuvat eroon, kun Sofia muuttaa pois). Tammi, 2014.

Koppens, Judith: Kaula pystyyn, kirahvi! (kirahvi on muuton jälkeen uusi kaveriporukassa). Lasten Keskus, 2014

Louhi, Kristiina: Tompan uusi koti (muutto maalle, rakennusprojekti muutettaessa vielä vähän kesken). Tammi, 2014

Pelliccioni, Sanna: Onni-poika saa uuden ystävän (Onni-poika saa uuden naapurin iranilaispoika Aramista). Minerva, 2012

Pere, Tuula: Sanni ja laatikkopäivät (Sanni on juuri aloittamassa koulun, kun perhe päättääkin muuttaa). | Wickwick, 2014

Rieckhoff, Sibylle : Lissu muuttaa (muutto jännittää Lissua, mutta uudesta paikasta löytyy heti kaveriksi Joonas). Mäkelä, 2013

Syväjärvi, Annastiina: Yllin kyllin (Kylli-tytön perhe muuttaa kerrostalosta omakotitaloon. Kirjassa kuvataan hyvin tavarapaljoutta ja sitä, millaista on elämä jonkin aikaa muuton jälkeen kun tavarat ovat vielä laatikoissa). WSOY. 2012

Wagner, Anke : Timo ja Piko muuttavat (muutto pelottaa Timon pehmokoiraystävää Pikoa, mutta uudesta päiväkodista löytyy kavereita). Lasten Keskus, 2012