Löysin seuraavat tiedot maksusivulla. Kirjastokortin uusiminen Jos kirjastokortti on kadonnut tai turmeltunut, uusi kirjastokortti on maksullinen sekä…

Kysytty

Hei,

Löysin seuraavat tiedot maksusivulla.

Kirjastokortin uusiminen

Jos kirjastokortti on kadonnut tai turmeltunut, uusi kirjastokortti on maksullinen sekä lapsille että aikuisille.
3 euroa, aikuiset
2 euroa, lapset

Nyt minua kiinnostaa minkä ikäisiksi kirjasto tulkitsee "lapset"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lapset ovat alle 15-vuotiaita.

Helmet-kirjastojen maksut
-kadonneen tai vahingoittuneen kirjastokortin uusiminen: 3,00 e aikuisilta, 2,00 e alle 15-vuotiailta
http://www.helmet.fi/search~S9*fin/k > Maksut

Lisäksi Helmet-kirjastojen käyttösäännöissä kerrotaan, että alle 15-vuotias saa kirjastokortin huoltajan tai toisen täysi-ikäisen vastuuhenkilön kirjallisella suostumuksella. Vastuuhenkilö on vastuussa siitä aineistosta, joka on lainattu alle 15-vuotiaan kirjastokortilla.
http://www.helmet.fi/search~S9*fin/k > Käyttösäännöt