Lompakkoni varastettiin 4:n raitiovaunussa eilen. Sen mukana meni mm. kirjastokorttini. Miten saan uuden? Maksaako se?

Kysytty

Lompakkoni varastettiin 4:n raitiovaunussa eilen. Sen mukana meni mm. kirjastokorttini. Miten saan uuden? Maksaako se?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuoleta kirjastokorttisi välittömästi. Voit tehdä sen esim. soittamalla numeroon 09 - 310 85309 tai käymällä jossakin pääkaupunkiseudun yleisessä eli Helmet-kirjastossa. Uusi kortti maksaa 3 € aikuisilta. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi uutta korttia hankkiessasi. Kuoletuksen jälkeen et enää ole vastuussa kirjastokortilla mahdollisesti lainatusta aineistosta, mutta jos joku käyttää väärin korttiasi, joudut korvaamaan vahingon.

Jos korttiasi on käytetty väärin, varmista, että kirjastokortin käyttö on estetty eli kuoletusilmoitus tehty. Tee rikosilmoitus, jossa on maininta väärinkäytetystä kirjastokortista ja tieto aiheutuneesta vahingosta. Maksa maksut ja tarkista, korjaako vakuutuksesi vahingon.

Tarkempia ohjeita löydät sivuiltamme:

http://www.lib.hel.fi/fi-FI/asiointi/