Lapsena kuuntelin satukasetti sarjaa jossa oli kolme c-kasettia samassa. Taisin olla 8-10 vanha eli vuosi oli 88-90. Tarinaa kertoi upea ja mukaansa tempaava…

Kysytty

Lapsena kuuntelin satukasetti sarjaa jossa oli kolme c-kasettia samassa.

Taisin olla 8-10 vanha eli vuosi oli 88-90. Tarinaa kertoi upea ja mukaansa tempaava mieskertoja. Ja tarina kertoi vampyyristä.
Muistan tarinasta muutamia kohtia ja yksi erityisesti jäi mieleeni.
Tarinassa ollut poika nosti pienen hennon vampyyrin ranteelleen ja antoi vampyyrin imeä vertaan jotta tämä vahvistuisi. Eikä mennyt kauan kun hento puna levisi vampyyrin poskille.

Jokseenkin näin se kohta meni ja lapsena tuota satua kuunnellessa nousi iho kananlihalle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Eva Ibbotsonin tarina "Pelastakaa kummitukset". Siinä Rick-niminen koulupoika koettaa auttaa kodittomaksi joutuvaa kummitusperhettä, ja muun avun lisäksi hän antaa myös pienen, sairaan vampyyrin imeä verta ranteestaan.

Tarina löytyy Helsingin kirjastoista kolmen kasetin äänikirjana (http://www.helmet.fi/record=b1308796~S9*fin) ja kirjana Espoon, Helsingin ja Kauniaisten kirjastoista (http://www.helmet.fi/record=b1308795~S9*fin).