Otsikko
Kuinka suuri osa lasten- ja nuortenkirjoista on saatavana myös äänikirjoina?

Kysytty

Kuinka suuri osa lasten- ja nuortenkirjoista on saatavana myös äänikirjoina?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Täsmällistä tietoa Suomessa julkaistuista lasten ja nuorten äänikirjoista ei ole, mutta prosentuaalisesti niiden osuus julkaistuista kirjoista on hyvin pieni. Kustannusosakeyhtiö Otavasta kerrottiin, että esim. tänä keväänä Otava julkaisee kymmenen lasten äänikirjaa. Kustannusyhtiöt WSOY, Tammi ja Otava ovat tehneet yhteistyötäkin markkinoidakseen äänikirjoja, mutta niiden myynti on siksi pientä, ettei niitä ainakaan lähiaikoina olla julkaisemassa kovin paljon.