Laitoin neljä kirjaa varaukseen. Samalla päivitin osoitetietoni oikeaksi. Saanko tiedon varatun kirjan saapumisesta tekstiviestillä, sähköpostilla vai…

Kysytty

Laitoin neljä kirjaa varaukseen. Samalla päivitin osoitetietoni oikeaksi. Saanko tiedon varatun kirjan saapumisesta tekstiviestillä, sähköpostilla vai postikortilla? Voinko vaikuttaa asiaan itse?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saat tiedon sähköpostilla.

Voit itse vaikuttaa siihen, miten saat tiedon varatuista kirjoista. Postikortteja emme valitettavasti lähetä, mutta vaihtoehdot ovat sähköposti, tekstiviesti tai kirje.

Voit valita ilmoitustavaksi sähköpostin tai kirjeen joko niin että ilmoitat valintasi kirjastossa henkilökunnalle, jolloin se kirjataan rekisteriimme, tai www.helmet.fi:n kautta näin:

Kirjaudu Omiin tietoihisi ja napsauta painiketta Muuta yhteystietojasi. Valitse haluamasi ilmoitustapa kohdasta Haluan, että kirjasto lähettää ilmoitukseni postitse / sähköpostitse. Lisää tarvittaessa sähköpostiosoitteesi ja napsauta painiketta Jatka.

Sähköpostin tai kirjeen saat maksutta. Tekstiviestipalvelu on maksullista. Jos haluat ilmoitukset tekstiviestein, tässä on ohje, kuinka tulee toimia:

Varattujen teosten saapumisilmoitukset voit saada matkapuhelimeen tekstiviestinä. Palvelu on käytettävissä DNA:n, Elisan, Saunalahden ja Soneran matkapuhelinliittymistä.

Palvelun käyttöönotto

Tekstiviestipalvelun käyttö edellyttää, että sinulla on oma sähköpostiosoite, HelMet-kirjastojärjestelmän kirjastokortti ja henkilökohtainen tunnusluku. Jos sinulla ei vielä ole tunnuslukua, saat sen HelMet-kirjastosta esittämällä kirjastokorttisi ja henkilötodistuksesi.

1. Tallenna sähköpostiosoitteesi omiin tietoihisi www.helmet.fi:ssä. Mene HelMet-aineistohakuun www.helmet.fi > Omat tietoni > Muuta tietojasi ja varmista, että sähköpostiosoitteesi on oikein. Valitse varausilmoitusten toimitustavaksi sähköposti. Tallenna tiedot Vahvista-painikkeella.

2. Tilaa tekstiviestipalvelu matkapuhelimestasi. Lähetä tekstiviesti

HELMET kirjastokortinnumero tunnusluku

numeroon 16579. Viestin hinta on 0,25 e. Anna kirjastokortin numero ilman välejä. Esimerkki:

HELMET 20000001234567 2205

3. Vahvista palvelun tilaus. Toimi sähköpostitse ja tekstiviestillä saapuvien ohjeiden mukaan.

Palvelun käyttö

Kun varaamasi teos saapuu kirjastoon, saat seuraavana arkiaamuna ilmoituksen matkapuhelimeesi tekstiviestinä sekä sähköpostitse. Jokaisen vastaanottamasi tekstiviestin hinta on 0,25 e.

Jos vaihdat sähköpostiosoitetta, operaattoria tai puhelinnumeroa, rekisteröidy tekstiviestipalveluun uudestaan.

Palvelun sulkeminen

Lähetä tekstiviesti

HELMET SULJE

numeroon 16579. Sulkemisviesti on maksuton.

Palvelun hinta

Palvelun avaamisviesti maksaa 0,25 e. Jokainen vastaanottamasi tekstiviesti maksaa 0,25 e. Palvelun sulkemisviesti on maksuton. Matkapuhelinoperaattorisi laskuttaa tekstiviestimaksut puhelinlaskussasi. Tekstiviestimaksu peritään sekä aikuisten että lasten aineistosta.

Kirjaston varausmaksu 0,50 e / kpl / aikuisten aineisto peritään, kun noudat varaamasi teoksen.

Lisätietoja

Tarvittaessa ota yhteys kirjastoon. Yhteystiedot löydät HelMet-kirjastojen kotisivuilta.

Palvelun teknisestä toteutuksesta vastaavat TietoEnator Oyj ja Portalify Oy.