Otsikko
Lainaaminen maksaa 0,50€, jos lainaan esim. kaksi kirjaa, maksaako se sitten 1,00€ ?

Kysytty

Lainaaminen maksaa 0,50€, jos lainaan esim. kaksi kirjaa, maksaako se sitten 1,00€ ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ei lainaaminen mitään maksa. Voit lainata vaikka 40 kirjaa ihan ilmaiseksi.

Varaaminen sen sijaan maksaa 0,50€ / aineistoyksikkö, jos varattava aineisto kuuluu aikuistenosastoille. Lasten- ja nuortenosastojen aineistosta varausmaksua ei peritä. Jos siis varaat kaksi aikuistenosaston kirjaa, se maksaa 1,00€.

Löydät kaikki HelMet-kirjastoissa perittävät maksut HelMet-verkkokirjaston ( http://www.helmet.fi/ ) kohdasta Ohjeita -> Maksut. Lue myös kohta Käyttösäännöt. Sieltä näet senkin, montako erilaatuista lainaa sinulla voi kerrallaan olla.