Otsikko
Kysymys koskee laulua, jossa kerrotaan sairaasta karhunpojasta. En tarkoita tuttua lastenlaulua "karhunpoika sairastaa, häntä hellikäämme..." vaan toista,…

Kysytty

Kysymys koskee laulua, jossa kerrotaan sairaasta karhunpojasta. En tarkoita tuttua lastenlaulua "karhunpoika sairastaa, häntä hellikäämme..." vaan toista, jossa kerrotaan emostaan orvoksi jääneestä, ehkä haavoittuneesta tai sairaasta pennusta joka vaeltaa tai pakenee yksin ja lopulta käpertyy johonkin talvipesään ja emon lämmöstä uneksien kuolee.
Jos mahdollista, haluaisin tietää laulun kirjoittajan, säveltäjän ja (jonkun) esittäjän.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Tätä on aiemminkin kysytty. Kyseessä on Lauri Hannikaisen runo joka sisältyy hänen romaaniinsa Erakkojärveläiset. Laulu on säveltänyt kirjailijan veli Väinö Hannikainen. Tarkemmat tiedot tusota sävellyksestä löytyy alla olevasta linkistä.

Linkki aiempaan vastaukseen: https://www.kirjastot.fi/kysy/isani-kertoi-meille-lapsena-runoa?languag…