Kysymykseni koskee lainauksia/varauksia. Milloinkohan on astunut voimaan tälläinen muutos, että asiakkaalta veloitetaan lainamasta/varaamasta kirjasta…

Kysytty

Kysymykseni koskee lainauksia/varauksia. Milloinkohan on astunut voimaan tälläinen muutos, että asiakkaalta veloitetaan lainamasta/varaamasta kirjasta taskurahaa? Sillä aikaisemmin en ole maksanut mistään, enkä tälläkään kertaa maksanut kun lainasin yhtä sanakirjaa, mutta kun katselin omalta sivulta ja uusin lainamani kirjaa niin huomasin että siinä lukee varausmaksu 0,50e. Ei se ihmeen kallis ole, mutta heräsi kysymys että miksi ja milloin tälläistä on astunut voimaan? Vai onko tälläistä ollut aikaisemminkin ja en vaan itse ole huomannut tai kiinnittänyt huomiota?

Ystävällisin terveisin
Yurdagul

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varausmaksu on peritty aikuisten varauksista jo useiden vuosikymmenien ajan. Lapset ja kirjastoautojen asiakkaat saavat varauksensa ilman varausmaksua, mutta 18 vuotta täyttäneiltä varausmaksu peritään.