Minulla olisi kysymys ? Voiko myöhästymismaksun maksaa täyttetyään 18 vuotta? siihen olisi nyt n.2 vuotta

Kysytty

Hei! Minulla olisi kysymys ? Voiko myöhästymismaksun maksaa täyttetyään 18 vuotta? siihen olisi nyt n.2 vuotta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos sinulla on maksuja alle 10 euroa, voit maksaa maksut milloin haluat. Maksuista lähetetään maksumuistutus kerran vuodessa, mutta se ei ole lasku vaan ainoastaan muistutus. Jos maksusi ovat vähintään 10 euroa, menetät lainausoikeutesi. Eli siinäkin tapauksessa voit maksaa myöhemmin, mutta et voi käyttää kirjastokorttiasi.

Jos maksuihin liittyy palauttamatonta aineistoa tai muuta perintäasiaa, ne siirtyvät perintätoimiston perittäväksi n. 60 vuorokauden kuluttua eräpäivästä. Lisää tietoa löydät Helmet-kirjastojen käyttösäännöistä:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/HelMetkirjaston_…