Onko maksamattomissa maksuissa joku aikaraja, milloin ne pitää viimeistään maksaa? Minulla on siis maksuja myöhässä palautetuista lainoista.

Kysytty

Onko maksamattomissa maksuissa joku aikaraja, milloin ne pitää viimeistään maksaa? Minulla on siis maksuja myöhässä palautetuista lainoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastojen myöhästymismaksujen maksamisessa ei ole varsinaista aikarajaa, eivätkä ne siirry perintätoimistoon tai kasva korkoa. Maksuista kuitenkin muistutetaan kirjeellä aika ajoin, jotta maksut pysyvät voimassa. Tietysti suositeltavaa olisi hoitaa ne mahdollisimman pian.