Kun minä olin lapsi niin minulla oli lastenkirja, joka sisälsi erilaisia satuja. Kyseinen kirja on mahdollisesti valmistettu 80 - luvulla. Kyseinen Kirja oli…

Kysytty

Kun minä olin lapsi niin minulla oli lastenkirja, joka sisälsi erilaisia satuja. Kyseinen kirja on mahdollisesti valmistettu 80 - luvulla. Kyseinen Kirja oli pehmeäkantinen ja muistaakseni se oli melko paksu. Minä en muista millaiset kannet kyseisessä kirjassa oli, koska sen kannet olivat repeytyneet. Muistaakseni kyseisessä kirjassa oli melko paljon suurikokoisia kuvia. Kyseisessä kirjassa oli kertomus yksinäisestä elefantista, joka etsi ystävää. Kyseinen elefantti tahtoi ystävystyä alkuasukkaiden kanssa, mutta kun elefantti meni alkuasukkaiden kylään, niin alkuasukkaat rupesivat heittelemään elefanttia keihäillä. Muistaakseni kyseisessä kirjassa oli kuva tuosta edellämainitusta tapahtumasta. Samaisessa kertomuksessa oli myös hiiri, jota elefantti pelkäsi ja silmälasipäinen sarvikuono. Kyseinen kirja sisälsi mahdollisesti myös suositun sadun " Kultakutri ja kolme karhua ". Onko teillä mitään aavistusta siitä, että mikä kirja voisi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Ikävä kyllä emme onnistuneet selvittämään kirjan nimeä. Kirjasammon kautta voit tehdä hakuja myös lasten kirjoista. Myös kansikuvaan liittyvät haut ovat mahdollisia:
https://www.kirjasampo.fi/fi