Etsin tarinaa Isosisko ja pikkuveli, joka on ollut jossakin lastenkirjassa. Valitettavasti minulla ei ole enempää tietoa mutta poikani haluaisi löytää sen ja…

Kysytty

Etsin tarinaa Isosisko ja pikkuveli, joka on ollut jossakin lastenkirjassa. Valitettavasti minulla ei ole enempää tietoa mutta poikani haluaisi löytää sen ja samalla koko kirjan, joka oli kuulemma hänen lapsuusaikojen lempikirjansa lukiessamme sitä ääneen. Itse en muista koko kirjaa, mutta olisi hauskaa löytää sekä tarina että kirja, jos mahdollista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla Aulikki Oksasen teos Isosisko ja pikkuveli. Toinen mahdollinen teos voisi olla Barbro Lindgrenin Isosisko ja pikkuveli maailmalla. Teoksesta Grimmin satukirja (ISBN 951-0-09286-X) löytyy satu nimeltä Pikku veli ja Pikku sisar. Kirjojen saatavuuden pääkaupunkiseudun kirjastoista voi tarkistaa osoitteesta: http://www.helmet.fi

2 ääntä

Kommentit

Harmi että kysymys on näin vanha... Astrid Lingrenillä nimittäin on myös kertomus Isosisko ja pikkuveli (aivan tarkkaan en nimen muotoilua muista) joka löytyy esim. kokoelmateoksesta Smoolannin sankari ja muita kertomuksia.