Haluasisin löytää mahdollisimman monta tekstiversiota (kertomus, näytelmä) Kolmesta iloisesta rosvosta, nimeltään Kasper, Jesper ja Joonatan. Voi kulkea myös…

Kysytty

Haluasisin löytää mahdollisimman monta tekstiversiota (kertomus, näytelmä) Kolmesta iloisesta rosvosta, nimeltään Kasper, Jesper ja Joonatan. Voi kulkea myös nimellä Kardemumman yössä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin seuraavanlaiset versiot Kolmesta iloisesta rosvosta.

Kaikilla painoksilla on sama nimi eli "Kasper, Jesper ja Joonatan: kolme iloista rosvoa".

1.p. on vuodelta 1957, 2.p. 1967, 3.p. 1972 ja 4.p. 1977. Kaikki nämä ovat sanmansisältöisiä.
Vuonna 1980 julkaistiin 5. uudistettu ja laajennettu laitos, joka siis poikkeaa edellisistä. Nimi kuitenkin säilyi samana.

Voitte kysyä näitä omasta kirjastostanne. Mikäli niitä ei sieltä löydy, voitte tehdä niistä kaukopalvelutilauksen.