Kuka kirjoitti ilmaisun "alasti vaatteet päällä"? Luulin että se oli Pentti Saarikoski, mutta googlesta ei ainakaan löydy.

Kysytty

Kuka kirjoitti ilmaisun "alasti vaatteet päällä"? Luulin että se oli Pentti Saarikoski, mutta googlesta ei ainakaan löydy.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla sitaatti Paavo Haavikon Rauta-ajasta (s.41) "On niillä se ero, miehellä ja naisella, että mies kulkee vaatteet päällä, mutta nainen on alasti vaatteittensa sisällä."