Onko missään kaunokirjallisessa teoksessa sitaattia hampaiden välkehtimisestä? Jos on, niin missä ja millainen ja kenen kirjoittama?

Kysytty

Onko missään kaunokirjallisessa teoksessa sitaattia hampaiden välkehtimisestä? Jos on, niin missä ja millainen ja kenen kirjoittama?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Raamatun Vanhassa testamentissa on Laulujen laulu, jossa mies kehuu neidon ulkonäköä, mm. hampaita seuraavasti:

"Sinun hampaasi hohtavat valkoisina
kuin vastakerityt lampaat,
vedestä nousseet.

Ne ovat kuin karitsat kaksittain,
ei yksikään ole pariaan vailla."

Zadie Smith on myös kirjoittanut teoksen "Valkoiset hampaat", lieneekö siinä jotain sopivaa kohtaa.