Kuka/Ketkä on keksinyt on keksinyt suomen sanat taide ja taiteilija?

Kysytty

Kuka/Ketkä on keksinyt on keksinyt suomen sanat taide ja taiteilija?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

'Taide'-sanan nykymerkityksessä otti käyttöön Volmari Kilpinen (oik. Wolmar Styrbjörn Schildt 1810-1893) vuonna 1842. 'Taitelijan' Kaarlo Bergbom (1843-1906) vuonna 1872.
///Sanojemme ensiesiintymiä Agricolasta Yrjö Koskiseen / Martti Rapola. - 1960.///