Otsikko
Kuinka suuri osa Suomesta oli veden alla ajanlaskumme alussa?

Kysytty

Kuinka suuri osa Suomesta oli veden alla ajanlaskumme alussa?

Vastaus

Vastattu

Ajanlaskumme alku oli nykyisen Itämeren alueella Litorinameren aikaa. Meren laajuus juuri vuonna 0 ei näy kartoissa, mutta tilanne joitain tuhansia vuosia aikaisemmin on kuvattu monissa lähteissä, ks. esim. Aaltojen alla.

Lisätietoja myös: Koivisto, Marjatta: Jääkaudet (2004)