Kuinka paljon voi mennä sakkoa enimmiltään,mikälilainassa olevaa kirjaa ei palauteta eräpäivään mennessä. Kiitos etukäteen !!

Kysytty

HEI !
Kuinka paljon voi mennä sakkoa enimmiltään,mikälilainassa olevaa kirjaa ei palauteta eräpäivään mennessä. Kiitos etukäteen !!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikissa pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastoissa ovat voimassa samat käyttösäännöt.

Myöhässä olevasta aineistosta peritään myöhästymismaksua 0,10 € jokaiselta kalenteripäivältä, mukaan lukien palautuspäivä. Lasten aineistosta myöhästymismaksuja ei peritä.

Myöhässä olevista lainoista seuraa tilapäinen lainausoikeuden menetys, joko välittömästi (jos myöhässä olevia lainoja on kymmenen tai enemmän) tai määräajan kuluttua (28 vrk eräpäivästä). Tämä koskee myös lasten aineiston lainoja.

Kirjasto lähettää myöhässä olevasta aineistosta kaksi myöhästymismuistutusta, minkä jälkeen kirjasto siirtää palauttamattoman aineiston perintätoimiston perittäväksi. Jos asia menee perintätoimistolle asti, joutuu asiakas maksamaan myös perintätoimiston kulut.