Kotieläinten yleisyys maailmassa. Tiettävästi kana on määrältään yleisin kotieläin maailmassa. Entä lammas ja vuohi? Tai sika ja nauta? Onko missään listaa,…

Kysytty

Kotieläinten yleisyys maailmassa. Tiettävästi kana on määrältään yleisin kotieläin maailmassa. Entä lammas ja vuohi? Tai sika ja nauta? Onko missään listaa, jota voi maksutta tutkia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vastaus löytyy Tilastokeskuksen sivulta http://www.tilastokeskus.fi Klikkaa Maailma numeroina, jolta sivulta klikkaat hakemistot ja hakemistosta kotieläimet.

Vuonna 2001 on maailmassa ollut eniten
kanoja 14 662 miljoonaa
nautakarjaa 1360137 tuhatta
lampaita 1059107 tuhatta
sikoja 927692 tuhatta
vuohia 693457 tuhatta
hevosia 58295 tuhatta
aaseja 42684 tuhatta
muuleja 13517 tuhatta