Mikä oli keskihinta metsähehtaarille maakaupoissa Pohjois-Karjalassa v. 1996?

Kysytty

Mikä oli keskihinta metsähehtaarille maakaupoissa Pohjois-Karjalassa v. 1996?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Metsätilastollisen vuosikirjan 1997 osiossa: Metsätilakauppojen keskipinta-alat ja -hinnat lääneittäin 1994-1996, löytyy hintatietoja. Sen mukaan keskihinta oli 8300 FIM / hehtaari.

Tilasto perustuu kaupanvahvistajien ilmoituksiin yksinomaan metsätalouden maata yli 2 ha käsittäneistä kiinteistökaupoista.

Tilasto sisältää vain ns. edustavat kaupat: koko kiinteistön tai määräalan kauppa, joka ei ole sukulaisten välinen, kohde on rakentamaton, kaupassa ei ole pidätetty eläkeoikeutta eikä luovutus sisällä irtaimistoa.

Metsätilastollisen vuosikirjan tietojen lähteenä on Maanmittauslaitos.