Paljonko maailmassa on tällä hetkellä yliopisto-opiskelijoita? Tarvitsen tietoa artikkelia varten. Tähän mennessä tiedän, että vuonna 2002 yliopisto…

Kysytty

Paljonko maailmassa on tällä hetkellä yliopisto-opiskelijoita?

Tarvitsen tietoa artikkelia varten. Tähän mennessä tiedän, että vuonna 2002 yliopisto-opiskelijoita on ollut 88 miljoonaa (Times Higher Education Supplement). Unescon tilastoja yritin katsoa, mutta niitä en ihan ymmärtänyt (tertiary education?), enkä löytänyt yhteenlaskettua lukua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tilastokeskuksen kirjastosta kerrottiin, että tarkkaa ja luotettavaa tietoa on mahdoton saada. Eri maiden tilastojärjestelmät poikkeavat toisistaan paljonkin. Myös se, ketkä kaikki tilastoidaan yliopisto-opiskelijoiksi, vaihtelee.

Unescon tilastoja voi pitää luotettavina, mutta heidän tilastoistaan löytyvät tiedot tosiaan vain maittain, ei yhteenlaskettuina. Tämä tilasto löytyy täältä:

http://stats.uis.unesco.org/unesco/TableViewer/tableView.aspx?ReportId=…