Kirjastonhoitaja! Mitähän mahtaa tarkoittaa Isela-nimi? Milloin Iselalla on nimipäivä ja minkämaalainen nimi on?

Kysytty

Hei kirjastonhoitaja! Mitähän mahtaa tarkoittaa Isela-nimi? Milloin Iselalla on nimipäivä ja minkämaalainen nimi on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Isela on lyhenne nimistä Elisabet ja Isabella. Isabella on espanjalainen muoto nimestä Elisabet. Elisabet tarkoittaa
"Jumala on valani". Vuodesta 1900 Suomessa on annettu Isela
nimeksi 21 naiselle. Vuosina 2000-2006 Isela on annettu nimeksi 10 naiselle. Iselan nimipäivää voi viettää Elisabetin päivänä 19.11.

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Isela nimi on Meksikolainen.