Kirjastomme asiakas kysyi seuraavaa: "Osaisitteko sanoa mistä piirroselokuvasta muistikuvassani mahtaisi olla kyse. Olen joskus 1990-luvulla nähnyt lapsille…

Kysytty

Hei

Kirjastomme asiakas kysyi seuraavaa:

"Osaisitteko sanoa mistä piirroselokuvasta muistikuvassani mahtaisi olla kyse. Olen joskus 1990-luvulla nähnyt lapsille tarkoitetun piirroselokuvan, joten valmistumisajankohta on 1990-luku tai sitä aiempi. Elokuva tuli joko televisiosta tai sitten se oli julkaistu videokasetilla. Sen päähenkilö käyttäytyi huonosti ja rangaistukseksi jokin taho taikoi hänen päänsä ympärille keltaisen renkaan, joka kulki suunnilleen ohimon korkeudella. Päähenkilö yritti ottaa sen pois, muttei onnistunut. Sitten kallionseinämään ilmestyi jokin piiroskuva tai juliste ja päähenkilölle sanottiin, että hän joutuu pitämään rengasta päässään niin kauan kunnes kuva on haalistunut tai juliste irronnut seinämästä. Odotteluaikana päähenkilön piti ilmeisesti oppia käyttäytymään kunnolla."

Tunnistaako kukaan piirroselokuvaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elokuvasta on kyselty kirjastojen yhteisen tietopalvelun sähköpostin kautta, mutta kukaan ei ole sitä valitettavasti tunnistanut.