En millään muista erään kirjan nimeä enkä kirjoittajaa. Se on suomalainen hauska teos jonka mielelläni lukisin uudestaan. Juoni suurinpiirtein näin: Oli…

Kysytty

En millään muista erään kirjan nimeä enkä kirjoittajaa.
Se on suomalainen hauska teos jonka mielelläni lukisin uudestaan.
Juoni suurinpiirtein näin:
Oli erikoinen tyyppi joka harrasti keksintöjä, hänen teollisuushallistaan kuului räjähdyksiä ja sieltä tuli savua usein ja palokunta poikkesi monesti, kunnes keksijä antoi palokunnalle vapautuksen, ettei tarvitse enään tulla, vaikka hälytetään.
Joku kerta se halli sitten lopulta paloi.
Myöhemmin keksijä keksi akun, joka oli niin hyvä, että hän rikastui sillä keksinnöllä aivan valtavasti.
Lopussa hän oli joutunut avaruusaluksessa maatakiertävälle radalle.

Vastaus

Vastattu

Kyseinen kirja on Arto Paasilinnan Aatami ja Eeva.