Heipat! Mikä elokuva?! Olen nähnyt tämän 10-20v sitten. Se on kuvattu yhdessä isossa studiossa niin, että lattiaan on teipillä tehty pohjapiirustus ja…

Kysytty

Heipat!
Mikä elokuva?!
Olen nähnyt tämän 10-20v sitten. Se on kuvattu yhdessä isossa studiossa niin, että lattiaan on teipillä tehty pohjapiirustus ja näyttelijät kulkevat siinä. Ei lavasteita. Oletettavasti alunperin ollut näytelmä ja siitä tehty leffaversio. En muista juonta, mutta varmastikin fiktiivinen tarina.

Vastaus

Vastattu

Tuntomerkkien perusteella kyseessä voisi olla Lars von Trierin vuonna 2003 ohjaama elokuva "Dogville".

Elokuva on kuvattu kokonaisuudessaan studiossa ja katuja sekä taloja markkeeraavat vain valkoiset viivat lattiassa.

Elonet-tietokannan mukaan Dogville on saanut Suomen ensi-iltansa 26.9.2003 ja se on esitetty tähän mennessä kolmesti kotimaisilla televisiokanavilla.