Kirjastokorttini katkesi taskussa ja tarvitsisin uuden. Kuinka paljon se maksaisi Turun pääkirjastossa ja riittäisikö henkilöllisyyden todistamiseksi kuvaton…

Kysytty

Hei! Kirjastokorttini katkesi taskussa ja tarvitsisin uuden. Kuinka paljon se maksaisi Turun pääkirjastossa ja riittäisikö henkilöllisyyden todistamiseksi kuvaton kela-kortti 16-vuotiaalle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uusi kirjastokortti maksaa 4 euroa.

Kuvaton kelakortti ei riitä henkilöllisyyden todistamiseksi. Kuvattoman kelakortin lisäksi sinun täytyy esittää jokin toinen kortti, jossa on kuvasi ja henkilötietosi. Tämän kortin ei tarvitse olla virallinen henkilökortti. Esimerkiksi opiskelijakortti käy.

Vaihtoehtoisesti huoltajasi voi todistaa henkilöllisyytesi uuden kirjastokortin hankinnan yhteydessä.