Kiinnostaisi tietää mitä tarkoittaa nimi MINEA?

Kysytty

Kiinnostaisi tietää mitä tarkoittaa nimi MINEA?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tätä on kysytty ennenkin Kysy kirjastonhoitajalta -palvelusta. Poimin tähän arkistosta vastauksen, löydät sen myös arkistosta esim asiasanalla Minea.

Minea-nimi esiintyy Mika Waltarin kirjassa Sinuhe egyptiläinen, Minea on Sinuhen rakastajatar. Kirja ilmestyi 1945 ja sen jölkeen nimen käyttö yleistyi. Minealla ei ole nimipäivää.

Lisäksi tarkistin useammasta nimikirjasta mutta nimeä Minea ei niistä löytynyt.

10 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Minea ei ollut koskaan Sinuhen rakastajatar, vaan hän oli ns. härkätanssija, joka valittiin tanssimaan härkien kanssa jumalansa kunniaksi.Valitun tuli olla neitsyt. Sinuhe kunnioitti tätä. Sen sijaan Sinuhen rakastajatar oli nimeltään Merit. Meritin kanssa hänellä oli myös lapsi- poika.