Kenelle voi osoittaa tietoja uudesta kirjasta, kun toiveena on saada teos kirjastojen hyllyille?

Kysytty

Hei!

Kenelle voi osoittaa tietoja uudesta kirjasta, kun toiveena on saada teos kirjastojen hyllyille?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastot valitsevat ja hankkivat aineistoa pääosin kilpailutetuilta sopimustoimittajilta, joita ovat esim. Btj ja Booky, heille voi tarjota aineistoa.
Jos haluaa tarjota aineistoa suoraan kirjastolle, suurissa kirjastoissa on yleensä hankinnasta vastaava osasto. Jyväskylän kaupunginkirjastossa voi ottaa yhteyttä sisältöpalvelujen osastolle hankintaan, puh. 014-2664107 tai kaupunginkirjasto.hankinta@ jkl.fi, sieltä tieto välitetään aineiston valitsijalle. Keski-kirjastojen kunnat ja kaupungit valitsevat kukin oman aineistonsa.