Kun kirja katoaa, eikö tilalle hankita uusi, kuten tämä Pekka Lahtisen kirja maailman yhdentymisestä?

Kysytty

Kun kirja katoaa, eikö tilalle hankita uusi, kuten tämä Pekka Lahtisen kirja maailman yhdentymisestä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kadonneen kirjan tilalle ei automaattisesti hankita uutta. Asiaa harkitaan tapauskohtaisesti. Kovin vanhoja kirjoja ei usein edes ole enää saatavillakaan, vaikka niitä haluttaisiin hankkiakin. Tuo mainitsemasi teos on sen sijaan sen verran uusi, että sitä on periaatteessa mahdollista hankkia. Kirja on tosin kadonnut vasta joulukuussa, ja on mahdollista, että se putkahtaa vielä esiin, jolloin ei olisi kovin tarkoituksenmukaista hankkia toista kappaletta.

Laitoin kirjasta joka tapauksessa hankintaehdotuksen, koska kirjan ainoa kappale on kadonnut. Jää nähtäväksi, hankitaanko sitä uusi kappale tai löytyykö vanha.