Otsikko
Joudun silmäleikkaukseen. Onko olemassa nauhalle luettuja kirjoja, joita voin läpät silmillä kuunnella? Kielet suomi, ruotsi, englanti, ranska.

Kysytty

Joudun silmäleikkaukseen. Onko olemassa nauhalle luettuja kirjoja, joita voin läpät silmillä kuunnella? Kielet suomi, ruotsi, englanti, ranska.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Nauhalle luettuja" eli äänikirjoja on useimmissa, ellei peräti kaikissa, kirjastoissa. Valikoima vaihtelee toimipisteittäin, ja kannattaakin käyttää hyväkseen mahdollisuutta tilata aineistoa eri kirjastoista, ellei oman toimipisteen valikoima tunnu tarpeeksi kattavalta.

Muutamia äänikirjoja on myös CD-levyinä, mutta ainakin toistaiseksi suurin osa äänikirjoista on saatavana vain kasetteina.

Äänikirjoja on saatavana eri kielisinä, suurin valikoima on tietysti suomen- ja ruotsinkielisissä, mutta muunkin kielisiä on.

Lisätietoja Helsingin kaupunginkirjaston äänikirjoista Kirjastopalveluiden oppaasta, http://pandora.lib.hel.fi:6080/hs/solution/h38/h33/h28/q86.htm