Kysyisin ensin, käykö dvd-vhs-yhdistelmäsoitin taulu-tvn kanssa? Ja mikä on videokanava (scart) ja mistä kanavalta se löytyy tvstä? Kun en tiedä mihin…

Kysytty

Hei!
Kysyisin ensin, käykö dvd-vhs-yhdistelmäsoitin taulu-tvn kanssa?
Ja mikä on videokanava (scart) ja mistä kanavalta se löytyy tvstä?
Kun en tiedä mihin kanavalle pitää mennä että saan videon valikon näkyviin, että voin virittää sen?
Kun laitan dvd-videon sisälle se kyllä lähtee käyntiin ja tulee ääni, mutta ei tule kuvaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä dvd-vhs-yhdistelmäsoitin toimii taulu-tv:n kanssa. Nykyisin televisiot suoraan tunnistavat scartilla liitetyn laitteen. Ohjekirjasta kannattaa katsoa miten automaattinen kanavien asetus tulee tehdä, vaihtoehtona on myös manuaalinen kanavien asetus. Valikot ovat tavallisesti selattavissa myös kaukosäätimen av-näppäimellä.

Jos dvd toistaa äänen muttei kuvaa, on syytä tarkistaa kytkennät ohjekirjan kanssa. Mahdollista on tosin myös se, että scart-liitin on osittain viallinen.

Jollei asetukset ohjekirjan kanssa onnistu, kannattaa kääntyä myyjän / laitevalmistajan puoleen. Keskustelupalsoilta voi saada myös apua, esim. http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/43