Jos olen varannut viikko sitten kirjan, josta varausmaksu peritään 1e, nouseeko se missään vaiheessa ? Jos menen maksamaan varauksen viikon kuluttua siitä kun…

Kysytty

Jos olen varannut viikko sitten kirjan, josta varausmaksu peritään 1e, nouseeko se missään vaiheessa ? Jos menen maksamaan varauksen viikon kuluttua siitä kun olen kirjan hakenut, onko se edelleen sama 1e, vai onko hinta noussut ''myöhästyneestä maksusta'' ? Pitäisikö varaus maksaa heti, kun kirjan saa ? Kauanko varausmaksu pysyy 1e, ennekuin tulee lainauskieltoa ? Pääseekö lainauskiellosta pois maksamalla maksamattomat varausmaksut ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyyti-kirjastoissa varausmaksu 1€ ei nouse vaikka sitä ei maksaisi heti. Ainoastaan myöhästymismaksua kertyy lisää kunnes myöhässä oleva laina palautetaan. Lainauskieltoon joutuu vasta kun maksuja on yhteensä vähintään 10€. Lainauskiellosta pääsee kun maksuja jää alle 10€. Aina vuodenvaihteessa pitää kuitenkin maksaa edellisen vuoden mahdolliset vähäisetkin maksut, koska muuten joutuu lainauskieltoon.

Lue tarkemmin Kyyti-kirjastojen käyttösäännöistä: http://www.kyyti.fi/kayttosaannot