Jos kirjat ovat lainassa kirjastosta, voiko ne tilata kaukopalvelun kautta jostakin muualta? Haen kurssikirjoja.

Kysytty

Jos kirjat ovat lainassa kirjastosta, voiko ne tilata kaukopalvelun kautta jostakin muualta? Haen kurssikirjoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kurssikirjoja ei kaukolainata. Sama sääntö koskee teosta, jota on asiakkaan oman paikkakunnan kirjastossa. Jos siis tiedustelemianne teoksia löytyy Turun yliopistojen tai ammattikorkeakoulujen kirjastoista niitä ei voi kaukolainata muualta, vaikka teokset tällä hetkellä olisivatkin lainassa.
Jos teoksia ei löydy Turusta niitä voi kaukolainata muualta Suomesta, Pohjoismaista tai kauempaakin. Jokaisesta pyynnöstä maksetaan tilaavan kirjaston kaukolainamaksu sekä teosta välittävän kirjaston perimä kaukolainan välitysmaksu, joka vaihtelee kirjastoittain.