Jos en hae varaustani, kun se on tullut kirjastoon, niin tuleeko siitä jotain sakkomaksua?

Kysytty

Moi! Jos en hae varaustani, kun se on tullut kirjastoon, niin tuleeko siitä jotain sakkomaksua? Varasin kirjan jo vuoden alussa ja se tuli vasta nyt. Unohdin koko asian ja olin jo kerennyt ostaa kyseisen kirjan. En pystynyt enää perumaan varausta, kun se oli ehtinyt jo tulla kirjastoon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Noutamattomasta varauksesta peritään 2€ maksu jos sitä ei ole lainattu viimeistään saapumisilmoituksessa mainittuna päivänä. Varauksen noutoaika on normaalisti seitsemän päivää. Kirjastoautoissa noutoaika on kuitenkin pidempi autojen erilaisista aikatauluista johtuen.

Varausta ei voi enää perua kun se on jo matkalla tai saapunut kirjastoon. Voitte ottaa yhteyttä noutopaikaksi valittuun kirjastoon ja ilmoittaa, että ette tarvitse enää kyseistä kirjaa. Tämä täytyy kuitenkin tehdä ennen kuin viimeinen noutopäivä menee umpeen, muuten noutamattomasta varauksesta peritään maksu.

Vaski-kirjastojen käyttösäännöt ja maksut:

https://vaski.finna.fi/Content/asiakkaana#holds

https://vaski.finna.fi/themes/custom/files/vaski_maksut_2021.pdf