Otsikko
Jäljitän suomalaisista kirjastoista seuraavia arkkipainatteita. Lista on koottu Melinda-tietokannasta. Olisin kiitollinen, jos saisin tiedon siitä, onko näitä…

Kysytty

Jäljitän suomalaisista kirjastoista seuraavia arkkipainatteita. Lista on koottu Melinda-tietokannasta. Olisin kiitollinen, jos saisin tiedon siitä, onko näitä julkaisuja kirjastoissanne ja mistä laitoksista on kysymys (kustantaja, vuosi, painopaikka). Monista listan julkaisuista on useita painoksia.

Ihmeellinen näky. Näytetty ilmestyksessä eräälle tyttärelle Anna Liisa Ukonsaarelle toukokuussa 1876 läsnä-olleiden ylöspanon ja kertomusten sekä hänen itsensä selitysten jälkeen kirjoittanut J. Ranginen. Ashtabula, Ohio: Amerikan Sanomat, 1899.

Ihmeellinen näky eli ilmestys jonka on nähnyt 20-vuotias palvelustyttö Alma Aleksandra Tähtinen Eurajoen pitäjän Kuivalahden kylän Uudessatalossa tammikuun 6 päivänä vuonna 1914. Hänen itsensä kirjoittama. Rauma: Fredrik Uusitalo, 1914.

Kauhea ja merkillinen uni, joka näytettiin yhdeksän vuotiaalle tyttärelle Rautalammin pitäjästä Hilda Karolina Utriaiselle. Ashtabula, Ohio: Amerikan Sanomat, [s.a.]

Merkillinen unennäkö: näytetty Jaako Björnille Tyrnävällä. Ashtabula, Ohio: Amerikan Sanomat, [s.a.]

Yksi ihmeellinen unen näkö, jonka G. Wiklund on nähnyt Kauheanpään kylässä, Pyhänmaan pitäjässä. Sofia Matintytär, 1879. Painettu Tampereella.

Hirveä Unennäkö, jossa eräs waimo Oulaisissa kertoo kuinka hän ja hänen lapsensa joutuiwat helwettiin. Neljäs painos. Tampere: Isak Julin'in Kustannusliike ja Kirjakauppa, 1903.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla tietoa sijainneista ja vuosista. Ne ovat peräisin Melindasta.

1.Ihmeellinen näky. Näytetty ilmestyksessä eräälle tyttärelle Anna Liisa Ukonsaarelle toukokuussa 1876 läsnä-olleiden ylöspanon ja kertomusten sekä hänen itsensä selitysten jälkeen kirjoittanut J. Ranginen. Ashtabula, Ohio: Amerikan Sanomat, 1899. Vuosi 1899: Kansalliskirjasto ja Oulun yliopiston kirjasto, 1876: Kansalliskirjasto

2.Ihmeellinen näky eli ilmestys jonka on nähnyt 20-vuotias palvelustyttö Alma Aleksandra Tähtinen Eurajoen pitäjän Kuivalahden kylän Uudessatalossa tammikuun 6 päivänä vuonna 1914. Hänen itsensä kirjoittama. Rauma: Fredrik Uusitalo, 1914. 19?, ei tietoa tarkemmasta vuodesta: Kansalliskirjasto, 1914: Kansalliskirjasto ja Turun yliopiston kirjasto

3.Kauhea ja merkillinen uni, joka näytettiin yhdeksän vuotiaalle tyttärelle Rautalammin pitäjästä Hilda Karolina Utriaiselle. Ashtabula, Ohio: Amerikan Sanomat, [s.a.] mm. Monia painovuosia ja sijainteja, löytyvät alta:

http://linda.linneanet.fi/F/TF7A4Q1ST9KV7S6CM7YUAM8CQ8AN19GSRCML1K1M6VJ…

Pirkanmaan maakuntakirjasto verkossa (2004):

http://www.tampere.fi/kirjasto/digiaineisto/arkkiveisut/kertomukset/kau…

4.Merkillinen unennäkö: näytetty Jaako Björnille Tyrnävällä. Ashtabula, Ohio: Amerikan Sanomat, [s.a.]
1954: Kansalliskirjasto, 1944: Kansalliskirjasto, ei tietoa vuodesta: Turun yliopiston kirjasto, 1936: Kansalliskirjasto ja Turun yliopiston kirjasto, 1901: Pirkanmaan maakuntakirjasto, 1921. Kansalliskirjasto, Pirkanmaan maakuntakirjasto, 1894: Oulun yliopiston kirjasto

5. Yksi ihmeellinen unen näkö, jonka G. Wiklund on nähnyt Kauheanpään kylässä, Pyhänmaan pitäjässä. Sofia Matintytär, 1879. Painettu Tampereella.
1979: Pirkanmaan maakuntakirjasto ja verkossa (2004):

http://www.tampere.fi/kirjasto/digiaineisto/arkkiveisut/kertomukset/yks…

6. Hirveä Unennäkö, jossa eräs waimo Oulaisissa kertoo kuinka hän ja hänen lapsensa joutuiwat helwettiin. Neljäs painos. Tampere: Isak Julin'in Kustannusliike ja Kirjakauppa, 1903.
Kansalliskirjasto (1878?) ja Pirkanmaan maakuntakirjasto verkossa;

http://www.tampere.fi/kirjasto/digiaineisto/arkkiveisut/kertomukset/hir…