Lainasin hämeenlinnan kaupunginkirjastosta huhtikuussa kolme kirjaa. Lähdimme toukokuun 3.-10.5 lomalle. En ehtinyt/muistanut pidentää lainaa, joten jäin 2/3…

Kysytty

Lainasin hämeenlinnan kaupunginkirjastosta huhtikuussa kolme kirjaa. Lähdimme toukokuun 3.-10.5 lomalle. En ehtinyt/muistanut pidentää lainaa, joten jäin 2/3 kirjasta velkaa 50senttiä. Pitääkö minun maksaa se, jos olen alle 15 vuotias?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Myöhästymismaksut määräytyvät lainatun aineiston, ei lainaajan iän perusteella. Hämeenlinnan kaupunginkirjastossa ei peritä myöhästymismaksuja lastenosaston myöhässä olevasta aineistosta. Jos alle 15-vuotiaan kortilla on lainattu aikuistenosaston tai musiikkiosaston aineistoa, myöhästymismaksut kertyvät normaaliin tapaan. Myöhästymisilmoituksesta peritään aina maksu.
Lisää tietoa myöhästymismaksuista, ks. http://www.hameenlinna.fi/kirjasto/maksut.htm