Haluaisin tutkia Savon Sanomat ajalta 1945 -1961 selvittääkseni Outsiderin ( Aarne Haapakosken )Savon Sanomiin kirjoittamat Pekka Lipposet ja Kalle- Kustaa…

Kysytty

Haluaisin tutkia Savon Sanomat ajalta 1945 -1961 selvittääkseni Outsiderin ( Aarne Haapakosken )Savon Sanomiin kirjoittamat Pekka Lipposet ja Kalle- Kustaa Korkki jatkokertomukset.
Mistä kyseiset mikrofilmit on saatavissa? Voiko niitä kaukolainata? Onko lehdet siirretty digitaaliseen muotoon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit kaukolainata Savon Sanomien mikrofilmit kyseiseltä ajalta tekemällä kaukolainapyynnön omassa kirjastossasi (ilm. Salon kaupunginkirjasto). Kaukopalvelu on maksullista. Lisätietoja kaukopalvelusta http://www.salo.fi/vapaaaikajamatkailu/kirjasto/palvelut/kaukopalvelu/
Kirjastossa on mikrofilmien lukulaitteita, joille voi varata ajan neuvonnasta puh. (02) 778 4950.

Kansalliskirjasto on digitoinut tähän mennessä kaikki Suomessa vuosina 1771-1920 ilmestyneet sanomalehdet, ja ne ovat vapaasti käytössä tämän palvelun kautta http://digi.kansalliskirjasto.fi/sanomalehti/search