Löytyisikö teidän kirjastosta kasvikirjaa joka käsittelisi lihansyöjäkasveja?

Kysytty

Löytyisikö teidän kirjastosta kasvikirjaa joka käsittelisi lihansyöjäkasveja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lihansyöjäkasveista kerrotaan useassa kasvikirjassa, esimerkiksi seuraavissa:

Kirjassa Kasvien maailma 3 (Otavan iso kasvitietosanakirja), kohdassa lihansyöjät, kerrotaan lihansyöjäkasveista ja niiden erilaisista eläinten pyydystämiseen kehittyneistä pyyntilaitteista.

David Attenborough kertoo myös erilaisista lihansyöjäkasveista kirjassaan Kasvien salaperäinen elämä. Tässä kirjassa on runsaasti kuvia erilaisista lihansyöjistä.

Suomen luonto sarjan kirjassa Kasvit(1) kerrotaan Suomessa kasvavista eläinravintoa käyttävistä kasveista, joita on yksitoista lajia.

Näiden kirjojen saatavuuden näet aineistotietokannastamme osoitteesta http://www.helmet.fi.