Haluaisin tietoa liittyen Montignacin dieettiin ja glykeemiseen indeksiin. Yleistietoa olen kyllä löytänyt hyvin, mutta haluaisin erityisesti suomenkielistä…

Kysytty

Haluaisin tietoa liittyen Montignacin dieettiin ja glykeemiseen indeksiin. Yleistietoa olen kyllä löytänyt hyvin, mutta haluaisin erityisesti suomenkielistä tietoa siitä kuinka korkea glykeeminen indeksi eri ruoka-aineilla on (varsinkin hedelmien ja kasvisten osalta). Onko olemassa jotain listaa josta näitä löytyisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavissa kirjoissa on listattu eri ruoka-aineitten glykeemiset indeksit:
Lindberg, Syön itseni hoikaksi: solakkuutta tasapainoisesta ruokavaliosta ; WSOY 2003
Lauritzson, Hyvät hiilarit : näin onnistun hiilihydraattitietoisella menetelmällä.

Myös nettisivustolla http://www.kotkansiipi.com/Page48.htm on listattu elintarvikkeiden GI-arvoja