Otsikko
Haluaisin tietää hiukan elekielestä. Miestyökaverini katsoo minua usein silmälasiensa yli vaikka ne eivät ole lukulasit. Hän kumartaa päätänsä alaspäin ja…

Kysytty

Haluaisin tietää hiukan elekielestä. Miestyökaverini katsoo minua usein silmälasiensa yli vaikka ne eivät ole lukulasit. Hän kumartaa päätänsä alaspäin ja tuijottaa yläsankojensa ylitse. Mitä hän tällä eleellä viestii vai ovatko silmälasit vain epäsopivat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En uskalla lähteä tulkitsemaa työtoverisi viestintää, mutta tässä muutama kirjavinkki:

Body talk : kehonkieli työelämässä / Judi James, 2002
Ruumiinkieli / Markku T. Hyyppä, 1986
Kehosi kielii / Anne Hietanen, 2001

Lisää aiheeseen liittyvää materiaalia löydät pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen yhteisestä HelMet-aineistohausta.Aineistohaku löytyy osoitteesta http://www.helmet.fi. Käytä esimerkiksi hakusanoja ruumiinkieli, sanaton viestintä, eleet,ilmeet,tulkinta.