Työskentelen työkykyvalmentajana. Haluaisin tietoa nuorten työelämässä liittyviin asioihin (mm. mitä nuori työntekijä toivoo työelämältä, miten hän kokee…

Kysytty

Työskentelen työkykyvalmentajana. Haluaisin tietoa nuorten työelämässä liittyviin asioihin (mm. mitä nuori työntekijä toivoo työelämältä, miten hän kokee työelämän, mitä haasteita hänellä on työhön liittyen, mitkä asiat häntä motivoivat jne). Kaikenlainen haastattelututkimustieto ja myös muu tutkimustieto kiinnostavat minua. Myös nuorten kanssa työskentely ryhmätyönä ja siihen liittyvä tieto ja opaskirjat kiinnostavat minua. Olisiko näihin liittyvää aineistoa saatavilla Työterveyslaitoksen kirjastosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nuorten odotuksia ja tulevaisuuden näkymiä työelämässä tutkii TAT, joka julkaisee mm. vuosittain Nuorten tulevaisuusraportin sekä muita tutkimuksia, oppimateriaaleja ja aineistoja. TATista kannattaa kysyä apua, yhteystiedot. Työterveyslaitoksen julkaisuja löytyy STM:n Julkarista. Siellä on esimerkiksi tutkimus

Nuorten osallisuus, työelämävalmiudet ja hyvinvointi : Hyviä käytäntöjä, tietoa ja vaikutuksia / Airila, Auli; Aho, Outi; Nykänen, Mikko; Toivanen, Minna; Väänänen, Ari; Ågren, Susanna; Mantila-Savolainen, Sari (2018)

Työterveyslaitoksen kirjastoa ei ymmärtääkseni valitettavasti enää ole, kirjakokoelma sijainnista ei löydy tietoa TTL:n sivulta, mutta laitokselta voi pyytää apua, yhteystiedot.

Finna.fi: n haussa nuoret ja työelämä on kiinnostavaa materiaalia.