Etsin ruotsinkielisiä teini-ikäisille soveltuvia tietokirjoja / satuja / fiktiivisiä tarinoita muistisairaudesta (dementiasta, Alzheimerin taudista). Aina…

Kysytty

Hei,

Etsin ruotsinkielisiä teini-ikäisille soveltuvia tietokirjoja / satuja / fiktiivisiä tarinoita muistisairaudesta (dementiasta, Alzheimerin taudista). Aina parempi, jos tekstissä käsitellään sitä, että nuoren omalla vanhemmalla on (työiässä alkanut) muistisairaus. Löytyisikö mitään tällaista hakua liippaavaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia nuortenkirjoja joissa aiheena on Alzheimerin tauti tai dementia:
Arrigan, Mary: Chokladmåne, 2013
Moore, Ishbel: Mamma till sin mamma, 2002
Jacobsson, Ritta: Eviga glömskans alle, 2013
Kuijer, Guus: Florian Knol: ett alldeles vanligt kaos, 2012
Kaikki edellä mainitut teokset ovat lainattavissa pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoista (www.helmet.fi).

Lisäksi ruotsinkielisen sivuston www.demensforbundet.se kautta löytyi teos Eriksson, Jenny: Du är inte ensam- en bok för barn och unga med en demenssjuk förälder. Tätä teosta ei ainakaan toistaiseksi ole Helmet-tietokannassa.