Kaipailisin tietoa nuorten naisten elämästä yleensä. Mitä he opiskelevat, missä, milloin naimsiin, kulutustottumukset, ruokatottumukset, seksielämä - lähinnä…

Kysytty

Kaipailisin tietoa nuorten naisten elämästä yleensä. Mitä he opiskelevat, missä, milloin naimsiin, kulutustottumukset, ruokatottumukset, seksielämä - lähinnä kaikki mitä nuoren naisen elämään kuuluu.
Minkä tyyppistä tietoa teiltä löytyy?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksesi on varsin laaja kun etsit tietoa niin monelta eri elämänalueelta. Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen yhteisestä HelMet-tietokannasta www.helmet.fi voit etsiä tietoa aiheesta seuraavalla tavalla: hakutapa sanahaku. Hakulause voisi olla esim. seuraavanlainen: nuoret and naiset and not (kaunokirjallisuus or romaanit). Hakua voi rajata vielä aineistotyypin (esim. kirjat) ja kielen (esim. suomi) mukaan. Näin saat rajattua haun tietokirjallisuuteen, jossa asiasanoina on käytetty sanoja naiset ja nuoret. Hakutuloksessa ovat mm. teokset Kuuntele minua!: nuorten naisten elämää monien kulttuurien Suomessa ja Pysy nuorena -elä kauemmin: tyttöjen ja naisten tupakkatietokirja. Yleisten kirjastojen asiakastyöasemilla on käytettävissä kotimaiset lehtitietokannat Aleksi ja Arto. Tietokannoista löytyy tiedot lehtiartikkeleista, joissa on käytetty asiasanoja nuoret ja naiset.