Olen lähdössä juuri 18 vuotta täyttäneen poikani kanssa viikonlopun viettoon saareen. Siellä olisi hyvää aikaa lukea kirjaa, mutta kaipaisin neuvoa minkälaisen…

Kysytty

Hei. Olen lähdössä juuri 18 vuotta täyttäneen poikani kanssa viikonlopun viettoon saareen. Siellä olisi hyvää aikaa lukea kirjaa, mutta kaipaisin neuvoa minkälaisen kirjan hänelle tarjoaisin. Ostin jo aikaisemmin Juha Itkosen kirjan 17, mutta kun katsoin sitä itse tarkemmin, totesin että se saattaa olla hieman vaikea. Poika pärjää hyvin koulussa ja on ihan tolkun nuori mies, mutta lukeminen on jäänyt vähemmälle. Haluaisin vetää hänet mukaan kirjojen kiehtovaan maailmaan. Viime vuonna hän teki kouluun esitelmän, jota varten hän luki Arto Paasilinnan Ulvova Mylläri ja Jäniksen vuosi. Hän piti kovasti molemmista ja nyt toiveenani olisi löytää jotain samantyyppistä. Mitä osaisitte suositella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen sivuilla on kouluille tarkoitettuja lukudiplomeja, eli lukusuosituksia ja -ehdotuksia eri ikäisille lapsille, nuorille ja nuorille aikuisille. Toisen asteen diplomista löytyy suosituksia lukioikäisille. Ne on jaoteltu ryhmiin aiheen tai teeman mukaan. Täältä voisi löytyä kiinnostavaa luettavaa. Kirjat saa lainaan kirjastoista:

http://kirjasto.vantaa.fi/lukudiplomi/index.php?dipl=12