Mistä teoksista saisi tietoa työelämän / työn muutoksesta/ miten työelämän muuttunut Euroopassa vuosien 1950-2010 välillä? Samat kysymys työelämän/ työn muutos…

Kysytty

Mistä teoksista saisi tietoa työelämän / työn muutoksesta/ miten työelämän muuttunut Euroopassa vuosien 1950-2010 välillä?
Samat kysymys työelämän/ työn muutos Amerikassa?
Suomen osuutta löytynyt mm Työelämän suurten muutosten vuosiikymmenet ja Antti Kasvion uusi työn yhteiskunta, työn murros jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjoja työelämän muutoksesta on kirjoitettu valtavasti ja erilaisista näkökulmista. Ohessa kirjoja, joista löytyy tarvitsemaasi tietoa. Ensin on muutama suomenkielinen ja lopuksi englanninkielisiä kirjoja.

ISBN 978-951-810-406-6
Nimeke: Työn muutoksen mukana : Työturvallisuuskeskus 1970-2010
Tekijät: Eino Ketola
Julkaisutiedot: Helsinki : Työturvallisuuskeskus, 2010
Ulkoasu: 100 s.
Asiasanat: TYÖTURVALLISUUSKESKUS; HISTORIA; TYÖELÄMÄ; TYÖSUOJELU

-----------------------------------------------------------------

ISBN 978-951-1-21265-2
Nimeke: Työelämän huonontumisen lyhyt historia : muutokset hyvinvointivaltioiden ajasta globaaliin hyperkilpailuun
Tekijät: Juha Siltala
Painos: Uud. p.
Julkaisutiedot: Helsinki : Otava, 2007
Ulkoasu: 848 s.
Huomautus: Mukana uudet huononnukset
Asiasanat: TYÖELÄMÄ; MUUTOKSET; TYÖSUHDEASIAT; TYÖSOSIOLOGIA; TYÖN KUORMITTAVUUS; TUOTTAVUUS; TYÖVIIHTYVYYS; TYÖAIKA; GLOBALISAATIO

-----------------------------------------------------------------

ISBN 978-952-244-132-4
Nimeke: Työelämän suurten muutosten vuosikymmenet
Tekijät: Anna Pärnänen ja Kaisa-Mari Okkonen (toim.)
Julkaisutiedot: Helsinki : Tilastokeskus, 2009
Ulkoasu: 280 s.
Huomautus: Työmarkkinat 2009
Asiasanat: TILASTOT; TYÖMARKKINAT; MUUTOKSET; SUOMI

-----------------------------------------------------------------

ISBN 978-952-484-319-5
Nimeke: Tänään töissä : sosiologisia näkökulmia työhön
Tekijät: Merja Kinnunen ja Janne Autto (toim.)
Julkaisutiedot: Rovaniemi : Lapin yliopistokustannus, 2009
Ulkoasu: 204 s.
Asiasanat: TYÖVOIMAN LIIKKUVUUS; LASTENHOITO; KOTIHOITO; PALKKATYÖ; TYÖELÄMÄN SOSIOLOGIA; TYÖELÄMÄ; MUUTOKSET; TYÖMARKKINAT; TYÖVOIMA; EUROOPPA; TYÖYMPÄRISTÖ; TERVEYDENHUOLTO; MAATALOUSYRITTÄJÄT; KUNTOUTUS

-----------------------------------------------------------------

ISBN 978-951-768-200-8 nid.
Nimeke: Uuden kapitalismin kulttuuri : miten uusi kapitalismi kuluttaa ihmisen luonnetta
Tekijät: Richard Sennett
Julkaisutiedot: Tampere : Vastapaino, 2007
Ulkoasu: 195 s.
Asiasanat: TYÖ; TYÖELÄMÄN SOSIOLOGIA; TYÖNSOSIOLOGIA; MUUTOS; MARKKINATALOUS; KAPITALISMI; TALOUSHISTORIA; BYROKRATIA; UUSI TALOUS; TYÖELÄMÄ; TYÖSOSIOLOGIA; MUUTOKSET; JOUSTAVUUS; GLOBALISAATIO; SOSIOLOGIA; TEOLLISUUS

-----------------------------------------------------------------
ISBN 978-0-521-18290-4
Nimeke: The individuall in the changing working life
Tekijät: Katharina Näswall, Johnny Hellgren, Magnus Sverke (eds.)
Julkaisutiedot: Cambridge : Cambridge University Press, 2010
Ulkoasu: 448 s.
Asiasanat: TYÖELÄMÄ; MUUTOKSET; JOUSTOTYÖ; TYÖHYVINVOINTI; STRESSI; PERHE; TYÖN ORGANISOINTI

-----------------------------------------------------------------

ISBN 0-521-60075-8
Nimeke: Employment and the family : the reconfiguration of work and family life in contemporary societies
Tekijät: Rosemary Crompton
Julkaisutiedot: Cambridge : Cambridge University Press, 2006
Ulkoasu: 244 s.
Asiasanat: TYÖSSÄKÄYNTI; SOSIAALINEN MUUTOS; SUKUPUOLIROOLIT; YHTEISKUNNALLINEN MUUTOS; PERHE-ELÄMÄ; NAISET; MIEHET; MUUTOS; TYÖ; TYÖELÄMÄ; TYÖNJAKO; PERHE; SUKUPUOLI; MUUTOKSET

-----------------------------------------------------------------

ISBN 91-47-07631-3
Nimeke: Gränslöst arbete : socialpsykologiska perspektiv på det nya arbetslivet
Tekijät: Michael Allvin...[et al.]
Julkaisutiedot: Stockholm : Liber, 2006
Ulkoasu: 188 s.
Asiasanat: TYÖELÄMÄ; YRITYKSET; MUUTOKSET; PSYYKKISET VAIKUTUKSET; SOSIAALISET VAIKUTUKSET; OSAAMINEN; TYÖN ORGANISOINTI

-----------------------------------------------------------------

ISBN 978-0-19-929178-6
Nimeke: Institutions, production and working life
Tekijät: Geoffrey Wood, Phil James (eds.)
Julkaisutiedot: Oxford : Oxford University Press, 2006
Ulkoasu: 361 s.
Asiasanat: GLOBALISAATIO; MUUTOKSET; TYÖELÄMÄ; TYÖSUHDEASIAT; YRITYKSET; YHTEISKUNTAPOLITIIKKA

-----------------------------------------------------------------

ISBN 952-10-1635-3
Nimeke: Joy and struggle for reneval : a narrative inquiry into expertise in job transitions
Tekijät: Ulpukka Isopahkala-Bouret
Julkaisutiedot: Helsinki : University of Helsinki, 2005
Ulkoasu: 202 s. Julkaisusarja: Research report / University of Helsinki, Department of Education, ISSN 1238-3465 ; 201 Työsuojelurahaston hanke ; 102412
Huomautus: 952-101636-1 (pdf)
Asiasanat: TYÖ; TYÖELÄMÄ; ORGANISAATIO; HENKILÖSTÖ; MUUTOKSET; TIETOTEKNIIKKA; OSAAMINEN; PÄTEVYYS; AMMATTITAITO; KEHITTÄMINEN; TYÖSSÄOPPIMINEN; KIRJALLISUUSKATSAUKSET; HAASTATTELUTUTKIMUS; VÄITÖSKIRJAT; TIIVISTELMÄ ENG; TIIVISTELMÄ FIN
Julkaisutiedot: London : Routledge, 2012 Ulkoasu: 318 s.
Asiasanat: JOHTAMINEN; JOHTAMISMENETELMÄT; YHTEISKUNTAKEHITYS; HISTORIA

-----------------------------------------------------------------

ISBN 978-0-300-11777-6
Nimeke: The new industrial revolution : consumers, globalization and the end of mass production
Tekijät: Peter Marsh
Julkaisutiedot: New Haven : Yale University Press, 2012
Ulkoasu: 311 s.

-----------------------------------------------------------------

ISBN 978-91-40-67137-0
Nimeke: Arbetssamhället : hur arbetet överlevde teknologin
Tekijät: Roland Paulsen
Julkaisutiedot: Malmö : Gleerups, 2010
Ulkoasu: 239 s.
Asiasanat: YHTEISKUNTAKEHITYS; TEKNINEN KEHITYS; TYÖELÄMÄ; TYÖN MERKITYS; HISTORIA; ASENTEET

-----------------------------------------------------------------

ISBN 978-0-06-193719-4
Nimeke: The great reset : how new ways of living and working drive post-crash prosperity
Tekijät: Richard Florida
Painos: 1st ed.
Julkaisutiedot: New York : Harper, cop. 2010
Ulkoasu: x, 225 s.
Asiasanat: TALOUSELÄMÄ; KRIISIT; HYVINVOINTI; HISTORIA; YHDYSVALLAT
-----------------------------------------------------------------

ISBN 978-0-230-23893-0
Nimeke: The history of work
Tekijät: Richard Donkin
Julkaisutiedot: Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2010
Ulkoasu: 391 s.
Asiasanat: TYÖ; HISTORIA; TYÖNTEKIJÄT; TYÖELÄMÄ; TYÖOLOT; TYÖNKUVA

-----------------------------------------------------------------

ISBN 978-1-4129-1744-5
Nimeke: Changing contours of work : jobs and opportunities in the new economy
Lisäkirjaus tekijöistä: Meiksins, Peter
Tekijät: Stephen Sweet, Peter Meiksins
Julkaisutiedot: Los Angeles : Pine Forge press, 2008
Ulkoasu: 239 s.
Asiasanat: TYÖELÄMÄ; TYÖPAIKAT; HISTORIA; MUUTOKSET; YHDYSVALLAT

-----------------------------------------------------------------

ISBN 978-1-59451-505-7
Nimeke: From alienation to addiction : modern American work in global historical perspective
Tekijät: Peter Stearns
Julkaisutiedot: Boulder, CO : Paradigm publishers, 2008
Ulkoasu: 177 s.
Asiasanat: YHDYSVALLAT; GLOBALISAATIO; TYÖELÄMÄ

----------------------------------------------------------------------
ISBN 978-0-252-07393-9
Nimeke: Gendering labor history
Tekijät: Alice Kessler-Harris
Julkaisutiedot: University of Illinois press, 2007
Ulkoasu: 374 s.
Asiasanat: TYÖELÄMÄ; HISTORIA; SUKUPUOLI; SOSIOEKONOMISET TEKIJÄT

-----------------------------------------------------------------

ISBN 0674019091
Nimeke: Freedom is not enough : the opening of the American workplace
Tekijät: Nancy MacLean
Julkaisutiedot: New York : R. Sage ; Cambridge (Massachusetts) : Harvard University Press, 2006
Ulkoasu: xii, 454 s.
Asiasanat: TYÖMARKKINAT; TYÖVOIMA; NAISET; VÄHEMMISTÖT; TASA-ARVO; IHMISOIKEUDET; OIKEUDENMUKAISUUS; YHDYSVALLAT; HISTORIA; YHTEISKUNTAKEHITYS

--------------------------------------------------------------------
ISBN 0-415-25058-7
Nimeke: Work and leisure
Tekijät: John T. Haworth, A. J. Veal (eds)
Julkaisutiedot: London : Routledge, 2004
Ulkoasu: 238 s.
Asiasanat: TYÖSOSIOLOGIA; TYÖAIKA; VAPAA-AIKA; HYVINVOINTI; HISTORIA

----------------------------------------------------------------
ISBN 91-7045-609-7
Nimeke: Work life, work environment and work safety in transition : historical and sociological perspectives on the development in Sweden during the 20th century
Tekijät: Annette Thörnquist (ed.)
Julkaisutiedot: Stockholm : National Institute for Working Life, 2001
Ulkoasu: 249 s.
Julkaisusarja: Arbetsliv i omvandling, ISSN 1404-8426 ; 2001, 9
Asiasanat: RUOTSI; TYÖELÄMÄ; TYÖYMPÄRISTÖ; TYÖSUOJELU; TYÖTURVALLISUUS; TYÖTAPATURMAT; AMMATTITAUDIT; KIVIPÖLYKEUHKO; HISTORIA; TYÖSOSIOLOGIA; VAJAAKUNTOISET