Otsikko
Mistä löytäisin tietoa Tomi Kontiosta? Lapsuus, nuoruus, koulutus, työpaikat, perhesuhteet, ym.?

Kysytty

Mistä löytäisin tietoa Tomi Kontiosta? Lapsuus, nuoruus, koulutus, työpaikat, perhesuhteet, ym.?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tomi Kontiosta on kirjoitettu paljonkin. Kannattaa tutustua teoksiin: Kotimaisia lasten- ja nuortenkirjailijoita 4. BTJ 2004, Kotimaisia nykykertojia 1-2. BTJ 2003, Tarkka, Pekka: Suomalaisia nykykirjailijoita. 6. uud.laitos T 2000, Kasvaako sisiliskoista saunassa krokotiileja?: muistikuvia lapsuudesta. Atena 2003 ja Palkitut kotimaiset lasten- ja nuortenkirjat 1990-2002. BTJ 2003. Noissa teoksissa on tietysti paljon samaa tietoa kaikissa, mutta kuitenkin kannattaa perehtyä kaikkiin. Esim. viimeksimainitussa kirjassa (Palkitut kotimaiset...) on Marketta Härkösen artikkeli Kontiosta ja hänen palkitusta teoksestaan, siitä ilmenee, että Tomilla on kaksosveli Timo.

Internetistä löytyy myös paljon sivuja tästä kuuluisasta kirjailijasta, esim. osoitteessa http://kirjailijat.kirjastot.fi
http://www.tammi.fi